دفتر مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی EDO) ) به عنوان محور آموزش هر سیستم آموزشی بوده و ارتقای کیفی آموزش مدیون آن است را بر عهده دارد . شرح وظایف و اختیارات این دفتر بشرح ذیل است :
الف) نظارت در اجرای فرآیندهای آموزشی گروهها :
۱) ارزیابی فعالیت های آموزشی گروهها ( اعم از کلاس درس ، آموزش های درون بخشی مانند ژورنال کلوپ ، گزارش مورد و …. ) بر اساس چک لیست های EDO
۲- ارائه فیدیک در موضوع کمیت و کیفیت فرآیندهای آموزشی به گروهها
۳- نظارت بر نحوه ارزیابی دانشجویان ( تناسب متد ارزیابی ، اهداف آموزشی ، روایی , پایایی آزمون ) و ارائه آن به گروه های آموزشی و اساتید .
۴) هدایت اجرای ارزشیابی درونی درگروههای آموزشی
ب) همکاری در ارزشیابی اعضای هیات علمی :
۱) ارزیابی کمیت و کیفیت فعالیت آموزشی و ارائه پسخوراند آن به اساتید
۲) تشویق و ترغیب دانشجویان جهت شرکت در ارزشیابی صحیح اساتید
۳) اطلاع رسانی به اساتید در مورد مراحل فرآیند ارزشیابی
۴) تحلیل نتایج ارزشیابی اساتید و بازبینی آنها بطور کیفی و مصاحبه ای
۵- ارائه و بازبینی فرمهای ارزشیابی جهت اطلاع اعضای هیات علمی در سایت دانشکده
۶) شرکت در جلسات گروههای آموزشی و تحلیل نتایج ارزشیابی و راهکارهای بهبود نقاط ضعف
ج) ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش :
۱) راست آزمایی طرحهای دانش پژوهی
۲) چاپ مقاله در مجلات آموزش پزشکی
۳) ارسال فرآیندهای آموزشی به جشنواره های آموزشی ( شهید مطهری و … )
د) شرکت در برنامه ریزی آموزش :
۱) نظارت بر ارائه طرح درسها در ابتدای ترم در گروههای آموزشی
۲) تکمیل طرح درس های تدوین نشده و بارگذاری آنها بر روی سایت دانشکده
ه ) همکاری در ارتقای توانمندیهای اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی :
۱)نیاز سنجی اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی و انعکاس آنها به EDC
۲) معرفی و پیگیری اعضای هیات علمی جهت شرکت در کارگاههای آموزشی EDC
۳) تهیه پمفلیت های آموزشی و ارائه آنها به اعضای هیات علمی